@misc{Karaś_Joanna_Znaczenie_2018, author={Karaś, Joanna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.543.05}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 543, s. 57-68}, language={pol}, abstract={Wzrost znaczenia zasobów niematerialnych w procesie zarządzania przedsiębiorstwem oraz konieczność sprostania oczekiwaniom różnych grup interesariuszy determinują nowe podejście do koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Przestaje ona być utożsamiana z działaniami o charakterze filantropijnym, pozostającymi bez jakiegokolwiek wpływu na efektywność ekonomiczną, na rzecz właśnie wspierania i podnoszenia zyskowności przedsiębiorstwa. Zasadniczym celem artykułu było wskazanie znaczenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku. W części teoretycznej artykułu wyjaśniono istotę idei CSR oraz określono jej wpływ na zdobywanie przewagi konkurencyjnej. Natomiast w części empirycznej posłużono się przykładem KGHM Polska Miedź SA jako firmy integrującej swoje cele ekonomiczne z celami społeczno-środowiskowymi, co bezpośrednio wpływa na osiąganie przewagi rynkowej przez to przedsiębiorstwo}, title={Znaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku}, type={artykuł}, keywords={społeczna odpowiedzialność biznesu, CSR, przewaga konkurencyjna, model biznesu, corporate social responsibility, competitive advantage, business model}, }