@misc{Majewska_Julia_Wpływ_2019, author={Majewska, Julia}, identifier={DOI: 10.15611/e21.2019.2.04}, year={2019}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2019, Nr 2 (22), s. 58-69}, language={pol}, abstract={W artykule podjęto analizę sektora turystycznego w Indiach. Autorka bada przede wszystkim wpływ analizowanego sektora na gospodarkę. Istotą artykułu jest ukazanie możliwości rozwoju sektora turystycznego na Półwyspie Indyjskim. Analiza literatury, źródeł internetowych oraz raportów indyjskiego Ministerstwa Turystyki wskazuje, że turystyka stanowi istotny element gospodarki i nieustannie się rozwija. Stwarza ona nowe miejsca pracy, przyczynia się do polepszenia poziomu życia mieszkańców oraz wpływa korzystnie na dochody z wymiany walut. Indyjskie Ministerstwo Turystyki poprzez liczne kampanie przyczynia się do zwiększenia popularności Indii wśród zagranicznych turystów. Największy wpływ na rozwój infrastruktury turystycznej danego miasta ma liczba przyjeżdżających do niego turystów wraz z mieszkającą na danym terenie ludnością. Artykuł ma na celu identyfikację wpływu turystyki na gospodarkę Indii}, title={Wpływ turystyki na gospodarkę Indii}, type={artykuł}, keywords={Indie, turystyka, ekonomia, India, tourism, economy}, }