@misc{_Muzyka_2020, contributor={Pest, Przemysław. Redakcja and Winsław, Mateusz. Redakcja}, year={2020}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Monografia przedstawia wielowymiarowy obraz wzajemnych oddziaływań muzyki i prawa. Autorzy odnoszą się do statusu prawnego wytworów sztucznej inteligencji na gruncie polskiego prawa autorskiego, pokazują podobieństwa muzyki i prawa jako aktów kultury na przykładzie ich interpretacji, badają finansowe aspekty funkcjonowania instytucji kultury, przybliżają problematykę prawną związaną z życiem lub ze spuścizną wielkich kompozytorów, wskazują wpływ muzyki na przestępczość, przedstawiają specyfikę dźwiękowych znaków towarowych i ich rejestracji, przypominają o narzędziach kształtowania kultury muzycznej w czasach socrealizmu, zwracają uwagę na podobieństwa między ontologiczną charakterystyką prawa i muzyki, podają przykłady wewnętrznych regulacji dotyczących wykonywania muzyki w związkach wyznaniowych, naświetlają prawne aspekty wykorzystywania muzyki w utworze audiowizualnym, na przykładzie kradzieży cennych skrzypiec dokonanej niemal przed stuleciem przyglądają się kwestii nabycia unikatowych instrumentów od osoby nieuprawnionej, a także omawiają problemy prawne, z którymi zmaga się kopista muzyki.}, title={Muzyka i prawo}, type={książka}, keywords={prawo, prawo autorskie, kultura, ontologia, sztuczna inteligencja, znak towarowy}, }