TY - GEN N1 - Rozprawa doktorska: Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2001, s. N1 - Autor nie wyraził zgody na upublicznienie rozprawy doktorskiej. Doktorat został zdigitalizowany i umieszczony w Bazie Wiedzy WIR. Udostępniany jest jednostanowiskowo po zalogowaniu w czytelni OIN Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ul. Komandorska 118/120, bud. U). Serdecznie zapraszamy. N2 - Dokonując oceny działań wybranych producentów pojazdów użytkowych uznano, iż kilku spośród nich - Volvo i Scania w chwili obecnej prowadzi globalną sprzedaż i osiąga z tego tytułu pewne korzyści, ma globalny produkt i z faktu jego posiadania odnosi określone profity oraz dysponuje siecią globalnie rozmieszczonych i zintegrowanych ze sobą zakładów produkcyjnych i dzięki temu może czerpać dodatkowe korzyści w porównaniu z firmami stosującymi podejście multilokalne. Globalizacja w branży pojazdów użytkowych oraz wiążąca się z nią koncentracja wytwarzania stanowi wyzwanie dla wielu mniejszych podmiotów, które mogą albo działać w sektorach niszowych, albo też w starciu z globalnymi gigantami skazane są na porażkę. Z działalnością firm globalnych związane są zarówno elementy pozytywne, jak i negatywne. Praca wskazuje na szereg uwarunkowań związanych z procesem globalizacji, stworzone są w niej przyszłe modele produkcji autobusów i ciężarówek na świecie, wskazane drogi postępowania dla mniejszych podmiotów. L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/112798/Autor_nie_wyrazil_zgody_DBC_Digitalizacja_oraz_rozpowszechnienie.pdf M3 - rozprawa doktorska L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/112798 PY - 2001 KW - globalizacja sprzedaży KW - sprzedaż samochodów KW - przemysł motoryzacyjny KW - handel międzynarodowy C1 - Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright) A1 - Brach, Jarosław A2 - Rymarczyk, Jan. Promotor A2 - Schroeder, Jerzy Witold. Recenzent A2 - Fiedor, Bogusław. Recenzent PB - Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku LA - pol CY - Wrocław ID - Sygnatura: DR 924 T1 - Globalizacja sprzedaży, produkcji i produktu na przykładzie działań wybranych producentów pojazdów użytkowych UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/112798 ER -