TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 176, s. 193-203 N2 - SEM - inaczej nazywane LISREL - są ogólną, głównie liniową, wielowymiarową techniką statystyczną. Jest ona bardziej konfirmacyjna niż eksploracyjna, czyli wykorzystuje się ją do sprawdzania dopasowania określonego modelu do danych, a nie do budowy pasującego modelu. Jednym ze złożonych modeli strukturalnych jest model krzywych rozwojowych, który służy do analizy zmiany wartości poszczególnych zmiennych w czasie. Celem artykułu jest analiza procesu zmian w poziomie edukacji państw europejskich z wykorzystaniem krzywych rozwojowych. Interesujące jest też usytuowanie Polski na tle Europy. Walor pracy polega na wykorzystaniu modeli równań strukturalnych do budowy latentnych krzywych rozwojowych opisanych nie tylko funkcją liniową, wielomianową, ale także wykładniczą. L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/118676/Sztemberg-Lewandowska_Poziom_edukacji_w_Europie.pdf M3 - artykuł L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/118676 PY - 2011 KW - SEM KW - latentne krzywe rozwojowe KW - współczynnik skolaryzacji C1 - Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright) A1 - Sztemberg-Lewandowska, Mirosława PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku LA - pol CY - Wrocław T1 - Poziom edukacji w Europie z wykorzystaniem modelu krzywych rozwojowych UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/118676 T2 - The Level of Education in Europe with the Use of Latent Growth Model ER -