TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 528; s. 128-140 N2 - ZUS jest obecny w życiu każdego obywatela ze względu na wszelkie kwestie ubezpieczeniowe. Dlatego sposób, w jaki zorganizowana i zarządzana jest ta instytucja, istotnie wpływa na standard życia społecznego w Polsce. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, czy podejmowane przez ZUS działania, szczególnie w obszarze obsługi klienta, wpływają na poprawę wizerunku i satysfakcję tegoż klienta? Obiektem badań jest ZUS, a dokładniej procesy i działania, które mają miejsce w tej instytucji. Szczególnie ważne jest stwierdzenie czy podejmowane działania, wyznaczane cele i standardy są w sensie organizacyjnym niezbyt skomplikowane, zrozumiałe, a przede wszystkim skuteczne. Zaprezentowane w artykule najważniejsze działania i ich odbiór przez klientów już dziś mogą stanowić pozytywną przesłankę informującą o postępującym procesie zmian w tej instytucji. W artykule wykorzystano analizę krytyczną oraz zaprezentowano wyniki badań własnych L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/59321/Matuszewska_Dzialania_Podejmowane_Przez_Zaklad_Ubezpieczen_Spolecznych_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/59321 PY - 2018 KW - Zakład Ubezpieczeń Społecznych KW - obsługa klienta KW - satysfakcja klienta KW - wizerunek ZUS KW - jakość obsługi KW - Polish Social Insurance Institution (ZUS) KW - customer service KW - customer satisfaction KW - image of ZUS KW - quality of service C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Matuszewska, Anna PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.528.11 T1 - Działania podejmowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) na rzecz poprawy wizerunku wśród klientów UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/59321 T2 - Actions undertaken by the Polish Social Insurance Institution (ZUS) to improve its image among clients ER -