TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 32-44 N2 - Celem artykułu jest analiza poziomu innowacyjności usług badawczych w Polsce oraz jego wpływu na ocenę korzyści osiąganych z tytułu korzystania z badań marketingowych przez przedsiębiorstwa. Podstawą rozważań są wyniki badań ilościowych prowadzonych wśród menedżerów przedsiębiorstw będących klientami firm badawczych na przełomie 2014 i 2015 roku, na próbie 505 podmiotów o różnej wielkości i reprezentujących różne branże działalności. Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że innowacyjność usług badawczych oceniana była wysoko, co przekładało się na pozytywne postrzeganie efektów ich stosowania przez korzystające z nich przedsiębiorstwa, co zadeklarowało dziewięć na dziesięć badanych podmiotów. Podstawową korzyścią był wzrost konkurencyjności wynikający z wdrożenia wyników badań. Taką opinię wyrazili przedstawiciele co drugiego przedsiębiorstwa. Wystąpiło przy tym relatywnie niewielkie zróżnicowanie wypowiedzi w zależności od cech charakteryzujących badane podmioty L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/60207/Nowacki_Innowacyjnosc_Uslug_Badawczych_w_Polsce_a_Ich_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/60207 PY - 2018 KW - badania marketingowe KW - usługi badawcze KW - innowacyjność usług badawczych KW - efekty badań marketingowych KW - marketing research KW - research services KW - innovativeness of research services KW - effects of marketing research C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Nowacki, Robert PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.525.03 T1 - Innowacyjność usług badawczych w Polsce a ich efektywność dla klientów UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/60207 T2 - Innovativeness of research services in Poland vs. their efficiency for customers ER -