TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535, s. 111-119 N2 - Celem badań przedstawionych w artykule było poznanie najważniejszych czynników i kanałów komunikacji, na które zwracają uwagę turyści przy wyborze biura podróży, gdzie kupują imprezy turystyczne, oraz wskazanie, jakie są główne cele wyjazdów turystycznych ze względu na wiek respondentów. Przed przygotowaniem oferty biura podróży powinny pozyskać informacje o potrzebach i celach wyjazdów turystycznych potencjalnych klientów w bezpośrednich i pośrednich kontaktach z nimi. Ponadto organizatorzy turystyki powinni wybrać kanał komunikacji dostosowany do wieku klientów. W przypadku młodych klientów należy prowadzić interaktywny dialog oparty na technologiach mobilnych. Klienci w średnim wieku woleliby korzystać z tradycyjnej formy komunikacji, jak katalogi, ulotki. Natomiast seniorzy najbardziej ufają opinii znajomych, więc biura podróży z jednej strony muszą zadbać o wysoką jakość swoich usług, a z drugiej mogą wykorzystać np. elementy marketingu szeptanego. L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/60769/Mazurek-Kusiak_Popyt_a_Komunikacja_Marketingowa_Na_Rynku_Biur_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/60769 PY - 2018 KW - komunikacja marketingowa KW - kanały komunikacji KW - biura podróży KW - potrzeba KW - marketing communication KW - channels of communication KW - travel agency KW - need C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Mazurek-Kusiak, Anna PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.535.10 T1 - Popyt a komunikacja marketingowa na rynku biur podróży UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/60769 T2 - Demand vs. marketing communication on the travel agency market ER -