TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 541, s. 312-322 N2 - Artykuł omawia pozacenowe czynniki, tj. instytucjonalne (prawne), kulturowe i technologiczne, które stabilizują znaczenie tradycyjnego brokerskiego kanału w dystrybucji ubezpieczeń, a jednocześnie stanowiące przeszkodę w rozwoju sprzedaży przez Internet. W Polsce sprzedaż ubezpieczeń przez Internet ma aktualnie marginalne znaczenie, zaś kanał brokerski ma od lat ugruntowaną pozycję w dystrybucji ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych. Względem wybranych rynków ubezpieczeniowych na świecie, które były analizowane przez Swiss Re Institute, sprzedaż internetowa w Polsce rozwija się bardzo powoli. Trudno oczekiwać, aby uwarunkowania rynku ubezpieczeniowego w Polsce w najbliższych latach mogły umniejszyć rolę brokerów na rzecz dystrybucji internetowej. W zasadzie tylko czynniki instytucjonalne mogą stanowić pewne zagrożenie dla działalności brokerskiej w krótkim okresie L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/72545/Wojtkowiak_Pozacenowe_czynniki_stabilizujace_znaczenie_brokerskiego_kanalu.pdf M3 - artykuł L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/72545 PY - 2018 KW - broker ubezpieczeniowy KW - internet KW - dystrybucja ubezpieczeń KW - insurance broker KW - insurance distribution C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Wojtkowiak, Marcin PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.541.24 T1 - Pozacenowe czynniki stabilizujące znaczenie brokerskiego kanału dystrybucji ubezpieczeń w kontekście rozwoju sprzedaży przez Internet UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/72545 T2 - Non-price factors stabilizing importance of the broker insurance distribution channel in the context of development of direct online sales ER -