TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 543, s. 57-68 N2 - Wzrost znaczenia zasobów niematerialnych w procesie zarządzania przedsiębiorstwem oraz konieczność sprostania oczekiwaniom różnych grup interesariuszy determinują nowe podejście do koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Przestaje ona być utożsamiana z działaniami o charakterze filantropijnym, pozostającymi bez jakiegokolwiek wpływu na efektywność ekonomiczną, na rzecz właśnie wspierania i podnoszenia zyskowności przedsiębiorstwa. Zasadniczym celem artykułu było wskazanie znaczenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku. W części teoretycznej artykułu wyjaśniono istotę idei CSR oraz określono jej wpływ na zdobywanie przewagi konkurencyjnej. Natomiast w części empirycznej posłużono się przykładem KGHM Polska Miedź SA jako firmy integrującej swoje cele ekonomiczne z celami społeczno-środowiskowymi, co bezpośrednio wpływa na osiąganie przewagi rynkowej przez to przedsiębiorstwo L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/73143/Karas_Znaczenie_koncepcji_spolecznej_odpowiedzialnosci_biznesu.pdf M3 - artykuł L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/73143 PY - 2018 KW - społeczna odpowiedzialność biznesu KW - CSR KW - przewaga konkurencyjna KW - model biznesu KW - corporate social responsibility KW - competitive advantage KW - business model C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Karaś, Joanna PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.543.05 T1 - Znaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/73143 T2 - The role of the concept of corporate social responsibility in gaining a competitive advantage in business ER -