TY - GEN N2 - Monografia przedstawia wielowymiarowy obraz wzajemnych oddziaływań muzyki i prawa. Autorzy odnoszą się do statusu prawnego wytworów sztucznej inteligencji na gruncie polskiego prawa autorskiego, pokazują podobieństwa muzyki i prawa jako aktów kultury na przykładzie ich interpretacji, badają finansowe aspekty funkcjonowania instytucji kultury, przybliżają problematykę prawną związaną z życiem lub ze spuścizną wielkich kompozytorów, wskazują wpływ muzyki na przestępczość, przedstawiają specyfikę dźwiękowych znaków towarowych i ich rejestracji, przypominają o narzędziach kształtowania kultury muzycznej w czasach socrealizmu, zwracają uwagę na podobieństwa między ontologiczną charakterystyką prawa i muzyki, podają przykłady wewnętrznych regulacji dotyczących wykonywania muzyki w związkach wyznaniowych, naświetlają prawne aspekty wykorzystywania muzyki w utworze audiowizualnym, na przykładzie kradzieży cennych skrzypiec dokonanej niemal przed stuleciem przyglądają się kwestii nabycia unikatowych instrumentów od osoby nieuprawnionej, a także omawiają problemy prawne, z którymi zmaga się kopista muzyki. L1 - http://dbc.wroc.pl/Content/97660/Muzyka_i_prawo.pdf M3 - książka L2 - http://dbc.wroc.pl/Content/97660 PY - 2020 KW - prawo KW - prawo autorskie KW - kultura KW - ontologia KW - sztuczna inteligencja KW - znak towarowy C1 - Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright) A2 - Pest, Przemysław. Redakcja A2 - Winsław, Mateusz. Redakcja PB - Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku LA - pol CY - Wrocław T1 - Muzyka i prawo UR - http://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/97660 ER -