Title:
Empiryczna ocena ekwiwalencji wyników badań – uwagi metodyczne i próba implementacji
Group publication title:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Title in english:
Creator:
Subject and Keywords:
ekwiwalencja ; międzynarodowe badania marketingowe ; pomiar ; equivalence ; international marketing research ; measurement
Description:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 188-196
Abstrakt:
Najważniejszym kryterium oceny jakości pomiaru w badaniach marketingowych jest trafność. W badaniach o charakterze międzynarodowym (międzykulturowym) kategoria trafności obejmuje również kwestię ekwiwalencji wskaźników w różnych kontekstach społeczno-kulturowych. Zachowanie ekwiwalencji na etapie projektowania badania (płaszczyzna interpretacyjna ekwiwalencji) nie gwarantuje uzyskania porównywalnych wyników. Ekwiwalencję należy sprawdzić na płaszczyźnie pomiaru (empirycznej) za pomocą metod analizy statystycznej. Celem artykułu jest określenie poziomu ekwiwalencji modelu pomiarowego postaw konsumentów wobec zakupów online w siedmiu krajach Europy. Postawiono hipotezę, która zakłada istnienie najniższego poziomu ekwiwalencji dla wszystkich badanych krajów. Na podstawie wyników analiz statystycznych hipotezę odrzucono. Najniższy poziom ekwiwalencji uzyskano dla sześciu z siedmiu krajów, a ekwiwalencję częściową jedynie dla dwóch krajów
Publisher:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Place of publication:
Date:
Resource Type:
Resource Identifier:
Language:
Relation:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525 ; Badania marketingowe - rozwój metod i technik badawczych
Access Rights:
Dla wszystkich zgodnie z licencją