Struktura obiektu
Tytuł:

Metoda etnografii wirtualnej w badaniu społeczności marek

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Virtual ethnography in brand communities research

Autor:

Siuda, Dagna ; Grębosz-Krawczyk, Magdalena

Temat i słowa kluczowe:

wirtualne społeczności marek ; etnografia wirtualna ; metody badań on-line ; komunikacja marketingowa ; vitual brand communities ; virtual ethnography ; online research ; marketing communication

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 258-271

Abstrakt:

Ekspansja nowych mediów spowodowała duże zmiany w zakresie komunikacji marek z konsumentami. Szansą rozwoju stały się social media, a zwłaszcza funkcjonujące w nich wirtualne społeczności marek. Dynamiczny wzrost znaczenia nowych kanałów wymusił również konieczność opracowania stosownych metod badawczych, umożliwiających lepsze poznanie działania konsumentów w wirtualnych brand communities. Jedną z takich metod jest etnografia wirtualna. Celem niniejszego artykułu jest omówienie możliwości wykorzystania metody etnografii wirtualnej w procesie badania społeczności marek funkcjonujących w mediach społecznościowych. Uzupełnieniem tych rozważań będzie przedstawienie wyników badań. Wykorzystana została analiza źródeł wtórnych, głównie literatury zagranicznej, oraz badania własne, przeprowadzone metodą etnografii wirtualnej w wybranych społecznościach marek

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.525.22

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe - rozwój metod i technik badawczych ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: