Struktura obiektu
Tytuł:

Grywalizacja jako metoda zwiększenia skuteczności jakościowych badań rynku

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Gamification as a method of increasing the effectiveness of qualitative market research

Autor:

Ścibor-Rylski, Michał

Temat i słowa kluczowe:

grywalizacja ; grywalizacja w badaniach jakościowych ; badania marketingowe ; badania jakościowe ; jakościowe badania marketingowe ; gamification in market research ; qualitative market research

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 272-283

Abstrakt:

Grywalizacja to jeden z najszybciej rosnących trendów w światowym marketingu – użycie mechanizmów gier do zwiększenia zaangażowania konsumenta jest wykorzystywane już we wszystkich kategoriach produktowych. Grywalizacja w badaniach marketingowych to jednak wciąż bardzo młoda dziedzina i wymaga systematycznych badań skuteczności stosowanych metod i technik. Badacze wskazują na pozytywne skutki wykorzystania gier w badaniach – poprzez zwiększenie zaangażowania i otwartości respondentów, a także poprzez wprowadzenie ich w „gorący” stan behawioralny, w którym łatwiej jest dotrzeć do prawdziwych motywacji i odtworzyć realne zachowania. Celem artykułu jest omówienie aktualnego stanu wiedzy na temat grywalizacji w badaniach rynku wraz z opisem eksperymentów dowodzących jej skuteczności oraz przedstawienie koncepcji (w tym autorskich) gier stosowanych w jakościowych badaniach marketingowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.525.23

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe - rozwój metod i technik badawczych ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: