Struktura obiektu
Tytuł:

Factors determining the purchase of insurance products

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Tytuł odmienny:

Czynniki determinujące zakup produktów ubezpieczeniowych

Autor:

Jańska, Anna ; Kędra, Arleta

Temat i słowa kluczowe:

insurance ; ubezpieczenia ; ordered logit model ; customers preferences ; purchase decisions ; uporządkowany model logitowy ; preferencje klientów ; decyzje zakupowe

Opis:

Econometrics = Ekonometria, 2019, Vol. 23, No. 1, s. 19-28

Abstrakt:

This paper centres to the presentation of analyzed potential relations between the determinants of purchasing decisions regarding insurance products and socio-demographic variables, i.e. age, gender, place of residence, income, occupational status, and number of people in the household. The authors also examined whether making financial decisions in a household determines purchasing decisions concerning insurance products. The main hypothesis is: from the perspective of an elderly customer, inherent features of an analyzed insurance product are more vital than aspects regarding the sales process. The analysis was conducted using the ordered logit model, where factors determining purchases of insurance products were used as dependent variables.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/eada.2019.1.02

Język:

eng

Powiązania:

Econometrics = Ekonometria, 2019, Vol. 23, No. 1

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: