Struktura obiektu
Tytuł:

Cultural diversity in the construction of incentive systems in enterprises – literature review

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century

Tytuł odmienny:

Różnorodność kulturowa a konstrukcja systemów motywacyjncych w przedsiębiorstwach – przegląd literatury

Autor:

Przysada, Paula

Temat i słowa kluczowe:

incentive systems ; motivators ; international entreprises ; system motywacyjny ; motywatory ; przedsiębiorstwa międzynarodowe

Opis:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2019, Nr 2 (22), s. 98-110

Abstrakt:

The aim of the work is to emphasize the importance of cultural diversity in the process of creating motivational systems. Therefore, selected definitions of motivation and incentive systems are collected and discussed in the article. The reason for their functioning in enterprises is to motivate employees and improve their work with financial and non financial incentives. Motivation is defined as the internal state of human being, which consists of feeling the lack of meeting the needs. In turn, motivating is an element of management that consists of using motivators in such a way that they ensure employees’ engagement for the organization’s aims, encourage employees to raise their qualifications and give them job satisfaction.This article also defines formal and informal institutions that are relevant to the operation of incentive systems. This work is based on literature review

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/e21.2019.2.07

Język:

eng

Powiązania:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2019, Nr 2 (22)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: