Obiekt

Tytuł: Zachowania konsumenckie związane z wyborem mlecznych produktów light i ich uwarunkowania

Tytuł odmienny:

Consumer behaviour connected with the choice of dairy light products and their conditions

Autor:

Gniedziejko, Magdalena ; Lesiów, Tomasz

Opis:

Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies; 2018; Nr 4 (31); s. 31-51

Abstrakt:

Cele artykułu stanowiły przedstawienie specyfiki produktów o obniżonej zawartości energetycznej oraz poznanie opinii i wiedzy ankietowanych na temat spożywania produktów light z wyszczególnieniem produktów mlecznych. Większość respondentów zna termin „żywność niskokaloryczna”, czyta informacje zawarte na etykietach, kierując się chęcią zmiany swoich nawyków żywieniowych, ciekawością lub przyzwyczajeniem, oraz wskazuje, że spożywanie produktów light sprzyja odchudzaniu. Tylko nieliczni badani (11%) zaliczają produkty light do żywności funkcjonalnej. Prawie połowa z nich nie ma wiedzy na temat zagrożeń dla zdrowia wynikających z negatywnego wpływu składników dodawanych do produktów light, a 20% uważa, że można je spożywać bez ograniczeń. Jako kryteria wyboru mlecznych produktów light ankietowani wymieniają walory smakowe, skład produktu oraz cenę. Na chęć dotarcia do pełniejszej wiedzy na temat zdrowotnych aspektów spożywania żywności niskoenergetycznej wskazało 55% ankietowanych.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/nit.2018.4.02 ; oai:dbc.wroc.pl:102024

Język:

pol

Powiązania:

Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2018, Nr 4 (31)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji