Struktura obiektu
Tytuł:

Using Moodle as a Response System for higher education in Poland: Benefits and challenges

Tytuł publikacji grupowej:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics

Tytuł odmienny:

Zastosowanie Moodle jako interaktywnego systemu odpowiedzi w kontekście edukacji wyższej w Polsce: zalety i wyzwania

Autor:

Bąkała, Anna ; Molenda, Marek

Temat i słowa kluczowe:

informatyka ekonomiczna

Opis:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2020, Nr 4 (58), s. 33-49

Abstrakt:

The paper explores learners’ responses to a new course format introduced in the Faculty of Philology at the University of Łódź. The course contained an interactive component with online tasks conducted in real time in the classroom. Instead of using dedicated Response Systems, we adopted Moodle LMS to verify whether it may be successfully used in that capacity. It may be concluded that despite its dated UI this system is still a viable option for offering interactive in-class instruction. The results of the student survey indicate that the course was well-received, although not all of its components were equally appreciated by the students. In particular, there was a significant difference between the reception of Open-Ended and Close-Ended questions. This difference might be explored from various perspectives, e.g. convenience vs learning effort or memorization vs acquiring skills The paper offers pedagogical implications which may help deal with the aforementioned problems

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ie.2020.4.03

Język:

eng

Powiązania:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2020, Nr 4 (58)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: