Obiekt

Tytuł: Application of electronic marketing in business process reengineering

Tytuł odmienny:

Zastosowanie elektronicznego marketingu w procesie reengineeringu

Autor:

Wielki, Janusz

Współtwórca:

Tjoa, A Min. Promotor ; Grabiński, Tadeusz Stanisław. Recenzent ; Dziechciarz, Józef Zbigniew. Recenzent

Opis:

Rozprawa doktorska: Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu, 1999, s. 290

Abstrakt:

Celem pracy było przedstawienie metod wykorzystania możliwości oferowanych przez Internet dla przedefiniowania dotychczasowych sposobów funkcjonowania procesu marketingu i wprowadzenia w nim głębokich zmian przy użyciu koncepcji business process reengineering. Został on zrealizowany w sześciu rozdziałach. W rozdziale pierwszym wprowadzono pojęcie procesu biznesowego, przedstawiono jego najważniejsze cechy, a następnie omówiono dwie filozofie wprowadzania zmian w funkcjonowaniu organizacji gospodarczych w oparciu o orientację procesową koncentrując się przede wszystkim na koncepcji reengineeringu. Rozdział drugi poświęcony jest problematyce Internetu oraz tworzącemu się wokół niego rynkowi elektronicznemu. Przedstawione w nim zostały podstawowe aspekty związane z ich dotychczasowym rozwojem oraz perspektywy na najbliższe lata. W rozdziale trzecim pracy skupiono się na bliższym omówieniu dwóch elementów mających decydujący wpływ na komercyjne wykorzystanie Internetu, tj. systemów dokonywania płatności oraz systemów zapewnienia bezpieczeństwa. Rozdział czwarty poświęcony został przedstawieniu najważniejszych możliwości, jakie z punktu widzenia współczesnej organizacji gospodarczej niesie ze sobą rozwój sieci globalnej Internet. Przeanalizowano podstawowe elementy stanowiące o wartości handlu elektronicznego i generalnie Internetu dla firm. Poruszono w nim również zagadnienia intranetu oraz wirtualnych organizacji. Rozdział piąty poświęcony jest szczegółowemu ukazaniu możliwości wykorzystania Internetu dla potrzeb marketingu. Przedstawiono w nim m.in. modele komunikacyjne wykorzystywane w Internecie, nowe instrumenty marketingowe, wykorzystanie Internetu dla celu prowadzenia badań marketingowych, wpływ Internetu na poszczególne elementy marketingu-mixu. W celu pokazania praktycznych możliwości zastosowania rozwiązań zaprezentowanych w poprzedniej części pracy, w rozdziale szóstym przedstawiono koncepcję wykorzystania elektronicznego marketingu dla przeprowadzenia reeginneringu w realnie istniejącej agencji turystycznej. Ostatni, siódmy rozdział zawiera podsumowanie celów osiągniętych w niniejszej pracy oraz propozycje dalszych badań.

Wydawca:

Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

1999

Typ zasobu:

rozprawa doktorska

Identyfikator zasobu:

Sygnatura: DR 898 ; oai:dbc.wroc.pl:111334

Język:

eng

Właściciel praw:

Własność autora

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt nr SONB/SP/463197/2020)

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 lut 2022

Data dodania obiektu:

3 paź 2021

Liczba wyświetleń treści obiektu:

221

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/153525

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji