Object structure
Title:

Wpływ pandemii COVID-19 na znaczenie mediów społecznościowych w Tajlandii

Group publication title:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century

Title in english:

The impact of the COVID-19 pandemic on social media in Thailand

Creator:

Majewska, Julia

Subject and Keywords:

media społecznościowe ; Tajlandia ; COVID-19 ; internet ; social media ; Thailand

Description:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2021, Nr 24, s. 101-115

Abstrakt:

Celem artykułu jest identyfikacja zmian zachodzących w społeczeństwie Tajlandii, dotyczących korzystania z mediów społecznościowych przed pandemią COVID-19 oraz w trakcie jej trwania. Tajlandia uznawana jest za jedno z najbardziej dynamicznie rozwijających się państw Azji Południowo-Wschodniej. Wzrost liczby ludności z dostępem do Internetu w ostatnich latach przyczynia się do atrakcyjności kraju jako obiektu badań nad znaczeniem mediów społecznościowych wśród ludności. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiet internetowych oraz wywiadów skierowanych do Tajlandczyków posiadających konta w serwisach społecznościowych. Uzyskane wyniki pozwoliły na sformułowanie wniosków dotyczących wzrostu zależności człowieka od przestrzeni wirtualnej spowodowanych m.in. pandemią. Średni dzienny czas spędzany w przestrzeni wirtualnej uległ znacznemu wydłużeniu ze względu na wprowadzenie ograniczeń w przemieszczaniu się czy zmianę formy pracy. Wyszukiwane przez Tajlandczyków informacje dotyczą pandemii. Respondenci przeprowadzonego badania nie uważają się za osoby uzależnione bądź spędzające zbyt wiele czasu na korzystaniu z Internetu. Wnioski z przeprowadzonych badań są istotne dla sklepów internetowych, ponieważ wskazują najbardziej popularne media społecznościowe oraz poszukiwane informacje. Nie mniej ważne jest zwrócenie szczególnej uwagi na przyszłe problemy społeczeństwa z możliwymi uzależnieniami oraz zjawiskiem FOMO.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2021

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/e21.2021.06

Language:

pol ; eng

Relation:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2021, Nr 24

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: