Struktura obiektu
Tytuł:

Wpływ pandemii COVID-19 na znaczenie mediów społecznościowych w Tajlandii

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century

Tytuł odmienny:

The impact of the COVID-19 pandemic on social media in Thailand

Autor:

Majewska, Julia

Temat i słowa kluczowe:

media społecznościowe ; Tajlandia ; COVID-19 ; internet ; social media ; Thailand

Opis:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2021, Nr 24, s. 101-115

Abstrakt:

Celem artykułu jest identyfikacja zmian zachodzących w społeczeństwie Tajlandii, dotyczących korzystania z mediów społecznościowych przed pandemią COVID-19 oraz w trakcie jej trwania. Tajlandia uznawana jest za jedno z najbardziej dynamicznie rozwijających się państw Azji Południowo-Wschodniej. Wzrost liczby ludności z dostępem do Internetu w ostatnich latach przyczynia się do atrakcyjności kraju jako obiektu badań nad znaczeniem mediów społecznościowych wśród ludności. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiet internetowych oraz wywiadów skierowanych do Tajlandczyków posiadających konta w serwisach społecznościowych. Uzyskane wyniki pozwoliły na sformułowanie wniosków dotyczących wzrostu zależności człowieka od przestrzeni wirtualnej spowodowanych m.in. pandemią. Średni dzienny czas spędzany w przestrzeni wirtualnej uległ znacznemu wydłużeniu ze względu na wprowadzenie ograniczeń w przemieszczaniu się czy zmianę formy pracy. Wyszukiwane przez Tajlandczyków informacje dotyczą pandemii. Respondenci przeprowadzonego badania nie uważają się za osoby uzależnione bądź spędzające zbyt wiele czasu na korzystaniu z Internetu. Wnioski z przeprowadzonych badań są istotne dla sklepów internetowych, ponieważ wskazują najbardziej popularne media społecznościowe oraz poszukiwane informacje. Nie mniej ważne jest zwrócenie szczególnej uwagi na przyszłe problemy społeczeństwa z możliwymi uzależnieniami oraz zjawiskiem FOMO.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2021

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/e21.2021.06

Język:

pol ; eng

Powiązania:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2021, Nr 24

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: