Struktura obiektu
Tytuł:

Zastosowanie rozmytej funkcji regresji w ocenie poziomu satysfakcji klientów z usług

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

An Application of Fuzzy Regression Analysis in Customer Satisfaction Estimation

Autor:

Jefmański, Bartłomiej

Temat i słowa kluczowe:

rozmyta funkcja regresji ; estymacja satysfakcji konsumenta

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 176, s. 312-320

Abstrakt:

Model regresji rozmytej, zaproponowany przez Tanakę, a określany mianem posybilistycznej funkcji regresji, jest nieparametryczną metodą użyteczną w estymacji rozmytych zależności między zmiennymi. Ma on na celu minimalizację stopnia rozmycia związku między zmiennymi poprzez rozwiązanie zadania programowania matematycznego. W artykule zaprezentowano możliwości wykorzystania regresji rozmytej w badaniach satysfakcji konsumentów, a w szczególności szacowania ich poziomu satysfakcji. Podstawy teoretyczne proponowanego podejścia zaprezentowano na przykładzie analizy wyników otrzymanych z badania satysfakcji studentów jednej z niepublicznych szkół wyższych.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 176 ; Taksonomia 18 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: