Struktura obiektu
Tytuł:

Fundacje korporacyjne - forma społecznej odpowiedzialności biznesu

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Corporate Foundations - a Form of Corporate Social Responsibility

Autor:

Rak, Mateusz

Temat i słowa kluczowe:

odpowiedzialność społeczna firm ; fundacje korporacyjne ; współpraca firm z organizacjami pozarządowymi

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 156, s. 184-191

Abstrakt:

Społeczna odpowiedzialność biznesu oznacza ujmowanie w strategii firmy celów społecznych obok biznesowych. W praktyce można wskazać dwa sposoby realizacji tej koncepcji. Firmy włączają działania społeczne do strategii biznesowej firmy lub powołują fundacje korporacyjne, które pod ich marką wypełniają cele społeczne, kreując jednocześnie prospołeczny wizerunek fundatora. Powołanie fundacji korporacyjnej wiąże się z dodatkowymi korzyściami dla fundatora i mniejszym ryzykiem dla własnego biznesu.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 156 ; Społeczna odpowiedzialność organizacji. Metodyka, narzędzia, ocena

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Digitalizacja:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: