Struktura obiektu
Tytuł:

Quality of Banking Services as a Source of Competitive Advantage

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Jakość usług bankowych jako źródło przewagi konkurencyjnej

Autor:

Klimontowicz, Monika

Temat i słowa kluczowe:

service quality ; intangible assets ; banks' competitive advantage

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 125, s. 78-94

Abstrakt:

Owing to increased competition of the financial service industry, internationalization and globalization, implementing new products, changes in consumer needs and technological progress, banks find themselves faced with the necessity of specifying the determinants of competitive advantage and banks's strategy redefinition. Undoubtedly the service quality is the item that creates the loyalty of customers and competitive advantage in a long-term perspective. Focusing on the service quality results in an improvement of bank's image and an increase of incomes. The purpose of this paper is to present the role of service quality among other competitive advantage factors and its place in banks' strategy focused on gaining consumer's satisfaction and advantage.

Wydawca:

Publishing House of Wrocław University of Economics

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2010

Typ zasobu:

artykuł

Język:

eng

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 125 ; Financial Sciences, vol. 3

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: