Struktura obiektu
Tytuł:

Wspomagające działania nauczycieli i rodziców na rzecz dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Tytuł publikacji grupowej:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

Tytuł odmienny:

Parental struggles and successes of families with children with special educational needs (SEN)

Autor:

Grelowska, Wanda

Współtwórca:

Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

podmiotowość ; specjalne potrzeby edukacyjne ; idea integracji ; placówki integracyjne i terapeutyczne ; subjectivity ; special educational needs ; the idea of integration ; integration and therapeutic facilities

Opis:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 45(4)/2022, s. 13-22

Abstrakt:

Celem opracowania jest poszukiwanie środków zaradczych w obliczu trudności i niepowodzeń w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). W materiale zamieszczono przegląd relacji z doświadczeń rodziców dzieci ze SPE. Dokonano próby usystematyzowania zalet i wad nauczania integracyjnego, odnosząc się do opinii rodziców i nauczycieli. Materiał został także uzupełniony o przegląd wypowiedzi nauczycieli. Efektem dotychczas przeprowadzonych analiz oraz badań własnych są postulaty skierowane do rodziców i nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem podmiotowości ucznia.

Wydawca:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Miejsce wydania:

Legnica

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.5604/01.3001.0016.3345

Język:

pol

Powiązania:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 45(4)/2022 ; Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

×

Cytowanie

Styl cytowania: