Object structure
Title:

Komunikacja marketingowa w mediach społecznościowych w kulturach wysoko i niskokontekstowych na przykładzie marki L’Oréal

Group publication title:

Debiuty Studenckie

Title in english:

Marketing Communication in Social Media in High- and Low-context Cultures on the Example of L’Oréal

Creator:

Pindera, Oliwia

Contributor:

Teneta, Dorota. Redakcja

Subject and Keywords:

rożnorodność ; mobbing ; korporacje międzynarodowe ; rynek pracy ; kultury niskokontekstowe ; kultury wysokokontekstowe ; komunikacja marketingowa

Description:

s. 94

Abstrakt:

Media społecznościowe stanowią niezwykle wartościowe narzędzia komunikacji dla firm. Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się serwisów na całym świecie jest Instagram. Ta popularność sprawia, że przedsiębiorstwa w czasach intensywnej konkurencji coraz częściej podejmują działania związane z marketingiem właśnie w Internecie. W niniejszym artykule podjęto się omówienia, jakie można zidentyfikować różnice kulturowe w komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych marki L’Oréal na wybranych rynkach. Zakres badań został ograniczony do dwóch rynków: Szwecji i Bliskiego Wschodu. W badaniach oparto się na teorii kultur wysokoi niskokontekstowych Edwarda T. Halla. Zastosowanymi metodami badawczymi są metoda opisowa i analiza treści. Badanie porównuje długość komunikatów, kolorystykę, język, przedmiot przekazu, podejście do konsumpcjonizmu, rolę płci i współpracę z influencerami. Wyniki badania ujawniają istotne różnice w strategiach komunikacji marketingowej pomiędzy rynkami. Szwecja skupia się na naturalnym pięknie i minimalizmie, podczas gdy Bliski Wschód angażuje się w kampanie społeczne i edukację. Różnice obserwuje się również w zastosowaniu języka, roli płci i współpracy z influencerami.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2023

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2023.12.3.07

Language:

pol

Relation:

Debiuty Studenckie

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: