Object structure
Title:

Strategiczne czynniki sukcesu przedsiębiorstw sektora usług telekomunikacyjnych

Group publication title:

Debiuty Studenckie

Title in english:

Strategic Success Factors for Companies in the Telecommunication Services Sector

Creator:

Szafrański, Kacper

Contributor:

Dyczkowski, Tomasz. Redakcja

Description:

Szafrański, K. (2024). Strategiczne czynniki sukcesu przedsiębiorstw sektora usług telekomunikacyjnych. W: T. Dyczkowski (red.), Wyzwania implementacji controllingu w praktyce gospodarczej (s. 32-44). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Niniejszy artykuł ma na celu scharakteryzowanie czynników, które decydują o sukcesie przedsiębiorstw telekomunikacyjnych w wymiarze strategicznym. W artykule zastosowano metodę porównawczego studium przypadku, w ramach którego operator telekomunikacyjny P4 został spozycjonowany strategicznie w perspektywie finansowej i niefinansowej na tle konkurencyjnych firm z badanego sektora. Badania wskazują, że źródła strategicznych czynników sukcesu polskich przedsiębiorstw telekomunikacyjnych znajdują się zarówno w finansowym, jak i niefinansowym wymiarze ich działalności. Oprócz dobrej kondycji finansowej decydujące znaczenie mają udział i pozycja operatora w obszarze kluczowych segmentów usług, potencjał infrastrukturalny i kapitałowy, duża baza klientów lub jakość użytkowa usług. Szanse rozwojowe stanowią również fuzje lub konsolidacje operatorów stacjonarnych i mobilnych.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2024

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2024.69.7.03

Language:

pol

Relation:

Debiuty Studenckie 2024

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: