Object structure
Title:

Orientacja marketingowa lubuskich przedsiębiorstw handlu detalicznego żywnością

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Marketing Orientation of Food Retailing Enterprises in Lubuski Region

Creator:

Nowosadko, Krzysztof

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1070, t. 2, s. 132-137

Abstrakt:

A marketing oriented retailing firm is one that allows the wants and needs of customers to drive all the firm's strategic decisions. In order to create customer value, the company usually needs to conduct marketing research and use coherent combination of retailing variables called retailing-mix. Marketing research done among food stores in Lubuski region shows us, that most companies do not apply marketing orientation. Although most managers are conscious of nessesity to use marketing orientation, they conduct marketing research very rarely and use only selected and incoherent parts of retailing-mix.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1070. T. 2 ; Agrobiznes 2005. Zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 2

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: