Object structure
Title:

Wykorzystanie ekonometrycznych modeli sprzedaży do opisu "bąbli promocyjnych" i budowy scenariuszy cenowych akcji promocyjnych

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Using of Econometric Sales Models for Describing "Promotions Bubbles" Effects and Building Different Promotions Scenario

Creator:

Błażejowski, Marcin

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1112, s. 177-186

Abstrakt:

Producers of different products relatively often and quite regular introduce sales promotions to the market by deep and periodic lower of real price of items. The most often, range of reaction of the demand in response to such interference for particular promotion campaigns is not the same in time, although the period of campaign is not the same than period of demand reaction, so effectiveness of different campaigns is limited. The aim of the paper is to show results of econometric modeling the "promotions bubbles" (effects of the promotions) based on sales daily data derived from one of the Toruń's hypermarket and use these models for building different promotions scenario according to different parameters values.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1112 ; Prognozowanie w zarządzaniu firmą

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: