Object

Title: Badanie etnocentryzmu konsumenckiego Polaków na przykładzie wybranych branż

Title in english:

Research on Ethnocentrism of Polish Customers Using the Example of Chosen Branches

Creator:

Miłota, Krzysztof

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing (2); 2006; nr 1110, s. 133-154

Abstrakt:

The Polish customer does not put his ethnocentrism into action. Many customers declare paying attention to the origin of the product, but research and rising import amounts show that it is only a declaration. This situation is a result of quality matters and knowledge about the real origin of products. Polish customer is pragmatic when shopping and safety, quality, brand, prestige, price, etc. are much more important than origin. The relations between age and ethnocentrism, rising import and declining duties will make ethnocentrism even less important factor in the future. It is very important to use "non-insinuating" techniques when analyzing ethnocentrism: the results are more compact and customers are expected to give their real opinions.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:134975

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1110 ; Marketing, vol. 2 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information