Object structure
Title:

Homo consumerus

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Homo consumerus

Creator:

Wątroba, Wiesław

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze (15); 2007; nr 1166, s. 60-74

Abstrakt:

Homo consumerus has been created by postindustrial capitalism. Being influenced by postmodern aesthetics, he has taken an advantage of globalization processes, and of technological progress aiming towards an informatization of everyday life. His future existence depends on a continuation of these processes. However, any kind of crusades against democracy, free market regime, or against contemporary consumer culture, and attempts of monopolization of the consumer markets by multinational corporations can reverse trends of globalization and glocalization. As a result, these tendencies can orginate an evolution of social perception of needs at their original form, rooted in the epoch of industrial caspitalism.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2007

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1166 ; Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze, 15 ; Integracja europejska

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: