Struktura obiektu
Tytuł:

Public Relations w strukturze organizacji

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Public relations in the structure of the organization

Autor:

Bielawski, Piotr

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (11); 2007; nr 1188, s. 256-267

Abstrakt:

In order to make the public relations a fully useful tool for the organization it is necessary to place properly the PR department within its structure. PR department - when its manager is not a member of the Board - should directly be subordinated to the company’s president. Pacing the PR in the ale marketing, personnel management or administration department, means mostly unconscious decision about giving the information management (PR) up. In such a situation we have only the usage of PR techniques as supportive means for other management disciplines. Marketing and PR department should be placed on the same level of the company structure in order to avoid the domination of one of them. The scope of the PR director should also include the “service” for other departments like personnel management, marketing or legal departments. Efficient PR department ought to create the situation when employing the PR specialist in other departments is not necessary.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2007

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1188 ; Nauki Humanistyczne 11

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Cytowanie

Styl cytowania: