Object structure
Title:

Projektowanie scenariuszy promocji cenowych z wykorzystaniem wielorównaniowych ekonometrycznych modeli popytu konsumpcyjnego

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Designing Price Promotion Scenarios with Use of Econometric Multiequation Models of Consumer Demand

Creator:

Błażejowski, Marcin ; Kufel, Tadeusz

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (14); 2007; nr 1169, s. 515-522

Abstrakt:

The paper concern problems of construction of dynamic simultaneous multiequation models of consumer demand, estimated on the basis of daily sales time series derived from supermarket. The example concern market of washing powders. Presented results of dynamic simulations for four brands of washing powders, based on different promotion scenarios (different combinations of promoted brands in the same time and shifting of start point of the promotions) proofs, that customer's reactions on price promotions are different and depend on scale of promotion and promoted brand.

Date:

2007

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1169 ; Taksonomia 14

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: