Struktura obiektu
Tytuł:

Wpływ zarządzania wartością w przedsiębiorstwie na satysfakcję, lojalność i efektywność pracowników

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki Społeczne

Tytuł odmienny:

Influence of value management in company on satisfaction, loyalty and efficiency of workers

Autor:

Leszczyńska, Katarzyna

Temat i słowa kluczowe:

wartość ; zarządzanie przez wartość ; satysfakcja pracownika ; lojalność pracownika ; efektywność pracownika

Opis:

Nauki Społeczne = Social Sciences, 2012, Nr 1 (5), s. 150-161

Abstrakt:

Artykuł przedstawia zagadnienie wartości w przedsiębiorstwie i zarządzania nią w celu uzyskania optymalnego zadowolenia pracownika. Autorka wyjaśnia terminy i udowadnia istotę satysfakcji pracownika w organizacji dowodząc, iż implikuje ona m.in. zysk przedsiębiorstwa oraz indywidualnych osób pracujących w nim. Zysk to więc niekoniecznie finansowy dochód, lecz sukces, czyli wszystko to, co prowadzi do finansowego skutku: lojalności klienta-pracownika, zadowolenia z pracy i efektywności. Autorka przedstawia także model ukazujący zależności pomiędzy wartością, satysfakcją, efektywnością, a także lojalnością pracownika. Poruszając zagadnienie „pracownika jako klienta”, autorka przytacza argumenty przemawiające za słusznością i celowością tej teorii. Artykuł skupia się na teorii dotyczącej terminu „wartość” i jej przejawach, a także na jej ekonomicznych implikacjach.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2012

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Nauki Społeczne = Social Sciences, 2012, Nr 1 (5)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: