Struktura obiektu
Tytuł:

Terytorialne zróżnicowanie dojazdów do pracy na przykładzie powiatu jarocińskiego

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki Społeczne

Tytuł odmienny:

Territorial differentiation of work commuting on the example of Jarocin district

Autor:

Ginter, Michał

Temat i słowa kluczowe:

dojazdy do pracy ; mobilność przestrzenna ; rynek pracy ; commuting to work ; spatial mobility ; labor market

Opis:

Nauki Społeczne = Social Sciences, 2013, Nr 2 (8), s. 19-33

Abstrakt:

Najpowszechniejszą formą mobilności związanej z rynkiem pracy, a zarazem najbardziej pożądaną dla rozwoju regionalnego, jest gotowość do podjęcia pracy poza miejscem swojego zamieszkania. Skłonność do dojazdów do pracy świadczy o elastyczności i umiejętności dostosowywania się do warunków panujących na rynku pracy. Celem artykułu jest analiza mobilności pracowników w Polsce i Wielkopolsce na bazie danych o dojazdach do pracy w 2006 roku. Szczegółowa analiza została przeprowadzona na podstawie powiatu jarocińskiego i dotyczyła lat 2006 i 2010. Wykazała, że najwięcej osób dojeżdżało do pracy w 2006 roku w powiatach położonych wokół dużych miast i aglomeracji miejskich. Najczęściej były to miasta powiatowe i miasta na prawach powiatu, które pełnią rolę ośrodków centralnych w danym rejonie. W powiecie jarocińskim w latach 2006-2010 wzrosło zarówno natężenie dojazdów do pracy, jak i liczba kierunków. (abstrakt oryginalny)

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Nauki Społeczne = Social Sciences, 2013, Nr 2 (8)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: