Struktura obiektu
Tytuł:

Rankingi szkół wyższych jako narzędzia pomiaru jakości kształcenia

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Ranking of universities/academic educationas a tool of quality of education measurement

Autor:

Mazurek-Łopacińska, Krystyna

Temat i słowa kluczowe:

rankingi krajowe i międzynarodowe ; kryteria i metodologia rankingów ; jakość kształcenia ; efektywność i potencjał naukowy ; national and international rankings ; criteria and methodology of rankings ; education quality ; efficiency and scientific potential

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2012, Nr 2 (11), s. 9-23

Abstrakt:

Proces tworzenia i prezentacji rankingów powinien podlegać zasadom zapewniającym ich wartość merytoryczną, poprawność metodologiczną, wiarygodność i użyteczność. W artykule przedstawiono tzw. zasady berlińskie budowy rankingów, wypracowane w 2006 roku przez International Ranking Expert Group – międzynarodową grupę ekspertów. Pozycja uczelni w rankingu zależy ponadto od zastosowanych kryteriów, które różnią się w podejściu krajowym i międzynarodowym. W artykule przedstawiono szczegółowe kryteria rankingu „Perspektyw” i „Rzeczpospolitej” oraz The World University Ranking. Wskazane różnice w metodologii opracowywania tych rankingów przyczyniają się do niskiej pozycji polskich uniwersytetów w rankingach światowych. W podsumowaniu artykułu przedstawiono wyniki dyskusji nad rolą rankingów na rynku usług szkolnictwa wyższego

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2012

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2012, Nr 2 (11)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: