Struktura obiektu
Tytuł:

Consumer confidence, durable goods purchase and unemployment forecast

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Tytuł odmienny:

Wskaźnik ufności konsumenckiej, popyt na dobra trwałe i prognozy bezrobocia

Autor:

Białowolski, Piotr

Temat i słowa kluczowe:

consumer confidence ; confirmatory factor analysis ; durable goods purchase ; measurement invariance ; unemployment expectations ; wskaźnik zaufania ; konfirmacyjna analiza czynnikowa ; popyt na dobra trwałe ; niezmienność pomiaru ; prognozy bezrobocia

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2014, Nr 3 (45), s. 42-55

Abstrakt:

Multi-Group Confirmatory Factor Analysis (MGCFA) demonstrated the deficiency of the four original European Commission (EC) items for consumer confidence. Fit of the MGCFA model was unacceptable and without scalar invariance, index comparison between study periods was not permissible. This provided clear motivation for a plausible alternative index specification to comply with requirements for single-dimensionality and meaning invariance throughout the study period. The MGCFA model using a new set of items demonstrated partial metric and partial scalar invariance. Using the structural equation framework, consumer confidence was revealed as strongly interrelated with unemployment forecast and durable goods purchase.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ekt.2014.3.04

Język:

eng

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2014, Nr 3 (45)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: