Struktura obiektu
Tytuł:

Sourcing usług i procesów informatycznych jako czynnik wzrostu innowacyjności organizacji

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

IT sourcing relationship as a factor of increasing innovativeness of organizations

Autor:

Sobińska, Małgorzata

Temat i słowa kluczowe:

sourcing IT ; outsourcing IT ; zarządzanie IT ; kooperacja ; innowacje ; IT management ; cooperation ; innovation

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 4 (21), s. 75-85

Abstrakt:

Podejmowanie decyzji sourcingowych i implementacja modeli sourcingowych w odniesieniu do usług/procesów IT stanowi interesujący obszar badań teoretycznych i empirycznych w zakresie zarządzania IT (w tym zarządzania projektami IT). Artykuł dotyczy zarządzania relacjami z dostawcami usług IT i zwiększania możliwości innowacyjnych organizacji. Autorka stawia tezę, że zastosowanie modeli sourcingowych w obszarze IT i zarządzanie relacją sourcingową może przyczyniać się do wzrostu innowacyjności usług i procesów IT oraz procesów wspieranych przez IT, a także wpływać na budowanie przewagi konkurencyjnej organizacji. Na podstawie analizy źródeł literaturowych wskazuje czynniki sprzyjające oraz bariery, jakie mogą napotykać organizacje w budowaniu relacji służących wymianie wiedzy i kreowaniu innowacyjnych rozwiązań, a także stara się wskazać potencjał, jaki tkwi we współpracy z dostawcami usług IT, jeśli zostanie ona podjęta świadomie i przy zaangażowaniu wszystkich zainteresowanych stron

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/noz.2014.4.06

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 4 (21)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: