Struktura obiektu
Tytuł:

Identyfikacja potencjalnych nabywców polis ubezpieczeniowych w warunkach mocno niezbilansowanej próby uczącej

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Tytuł odmienny:

Identification of potential purchasers of the insurance policies under hard unbalanced training set

Autor:

Kubus, Mariusz

Temat i słowa kluczowe:

scoring marketingowy ; metoda ważonych k najbliższych sąsiadów ; selekcja zmiennych ; marketing scoring ; weighted k nearest neighbours method ; feature selection

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2015, Nr 2 (48), s. 89-99

Abstrakt:

Dysponując zbiorem danych o dokonanych transakcjach i cechach demograficznych klientów, można wykorzystać scoring marketingowy w akcjach skierowanych na wspieranie sprzedaży. Stosowane w nim metody dyskryminacji napotykają często problem niezbilansowania próby uczącej oraz zbędnej informacji w postaci zmiennych, które nie mają związku z zakupem produktu. W artykule analizowany jest rynek ubezpieczeń, gdzie do scoringu wykorzystana będzie metoda ważonych k najbliższych sąsiadów oraz wielowymiarowe kryteria doboru zmiennych. Selekcja zmiennych znacząco wpłynęła na zwiększenie liczby poprawnie zidentyfikowanych potencjalnych nabywców polisy

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ekt.2015.2.08

Język:

pol

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2015, Nr 2 (48)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: