Obiekt

Tytuł: The influence of consumer recommendations on advertising strategies in a non-linear optimal goodwill model with market segmentation

Autor:

Bogusz, Dominika ; Górajski, Mariusz

Opis:

Mathematical Economics, 2015, Nr 11 (18), s. 5-20

Abstrakt:

We propose a new dynamical model of product goodwill. It is assumed that the product is sold in many market segments. The segments here are distinct according to the age of the consumers. We take into account the fact that the product goodwill in a segment of new consumers strongly depends on: the level of product goodwill in existing consumer segments, on consumer recommendations, and on advertising efforts which are diverse for different market segments and times. In our optimal control model, the control variables are the company’s advertising efforts in order to maximize its profits. The optimal solution of this model is obtained by the use of the maximum principle. Additionally, the sensitivity of this solution to different analytical forms of consumer recommendation functions is briefly analysed.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

DOI: 10.15611/me.2015.11.01

Język:

eng

Powiązania:

Mathematical Economics, 2015, Nr 11 (18)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Mathematical Economics

Format:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-04-30

Data dodania obiektu:

2016-10-10

Liczba wyświetleń treści obiektu:

220

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/37947

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji