Struktura obiektu
Tytuł:

Determinanty współczesnego konsumpcjonizmu

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki Społeczne

Tytuł odmienny:

Determinants of modern consumerism

Autor:

Kurzak, Anna

Temat i słowa kluczowe:

konsumpcjonizm ; zrównoważony rozwój ; zrównoważona konsumpcja ; consumerism ; sustainable development ; sustainable consumption

Opis:

Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2016, Nr 1 (5), s. 47-55

Abstrakt:

Konsumpcjonizm XXI w. polega na tym, iż ludzie konsumują dobra materialne i usługi, które nie są poparte rzeczywistymi potrzebami. Stanowi on element „materialnej” strony myślenia i działań przedsiębiorców, czym przyczynił się do zagrożenia globalnej biosfery i przetrwania ludzkości. Nadmierna konsumpcja generuje marnotrawstwo dóbr i zasobów naturalnych. Powstają nadprodukcja i degradacja środowiska, co skutkuje potrzebą rozwoju zrównoważonej konsumpcji i oddziaływania konsumentów na kształtowanie zachowań przedsiębiorców w kontekście zrównoważonego rozwoju. Celem autorki jest ukazanie dysproporcji między konsumentem zrównoważonym oraz tradycyjnym i wskazanie, co wpływa na konsumpcjonizm. Obiektem badań jest współczesny konsument − odbiorca oferowanych przez przedsiębiorców dóbr i usług na rynku wraz z jego rynkowymi zachowaniami.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/sie.2016.1.03

Język:

pol

Powiązania:

Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2016, Nr 1 (5)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: