Obiekt

Tytuł: Franchising as a way of reducing moral hazard in the tourism market

Autor:

Puciato, Daniel ; Łoś, Agnieszka ; Mrozowicz, Kazimierz

Opis:

Argumenta Oeconomica, 2013, Nr 1 (30), s. 127-148

Abstrakt:

The objective of this study was to determine the role of franchising in reducing information asymmetry, and moral hazard arising under this asymmetry between tourism service providers cooperating together. It was indicated that the nature of the tourism market assesses the implementation of franchising as a good solution in this case, and it is expected that the popularity of using franchising as a business model in the tourism sector will increase. Based on the classical static bilateral principal-agent model, the advantages of using contracts that differentiate the remuneration of an agent according to the effort in order to limit the risk of business failure were presented. In the study, the practical implications for drafting franchise contracts in the tourism sector that arise from the implemented model were also proposed

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:35494

Język:

eng

Powiązania:

Argumenta Oeconomica, 2013, Nr 1 (30)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Argumenta Oeconomica

Format:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-11-14

Data dodania obiektu:

2016-11-28

Liczba wyświetleń treści obiektu:

33

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

32

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/38976

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji