Struktura obiektu
Tytuł:

The social capital of a firm: are we focusing on the right facet?

Tytuł publikacji grupowej:

Argumenta Oeconomica

Autor:

Czakon, Wojciech ; Lizak, Dariusz

Temat i słowa kluczowe:

social capital ; structures ; competitive advantage ; embeddedness

Opis:

Argumenta Oeconomica, 2013, Nr 2 (31), s. 97-116

Abstrakt:

Social capital is a recognized concept in management literature. While its many components have been found to have an impact on a firm's competitive advantage, there is a literature gap concerning their relative importance. Our study tests 10 hypotheses referring to the social capital components' individual and collective impact on a firm's competitive advantage. The study was conducted in the Polish packaging industry. Our evidence confirms the positive relationship of structures, processes, norms and attitudes as social capital components to competitive advantage. We also find evidence that the relationships between social capital and competitive advantage is linear, contrary to the "paradox of embeddedness" hypothesis which suggests that social capital displays a non-linear relationship with performance

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

eng

Powiązania:

Argumenta Oeconomica, 2013, Nr 2 (31)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: