Obiekt

Tytuł: Integrated marketing communication – towards a holistic concept

Tytuł odmienny:

Management Sciences

Autor:

Daszkiewicz, Magdalena ; Pukas, Anetta

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 3 (28), s. 20-29

Abstrakt:

This paper explores the concept of Integrated Marketing Communication (IMC) and presents changes resulting from its evolution. The purpose of this paper is to determine directions of development of the IMC concept and facilitate future research and empirical implementation of integrated marketing communication. Based on a descriptive review of the scientific literature, relevant and significant to the marketing communication knowledge, the authors established the state of development of the IMC concept. The overview of prevailing theories enabled the comparison of the existing definitions and main features of the concept. The paper presents changes and key drivers for the evolution of IMC. The analysis allowed the authors to identify new approaches to the concept of IMC in the world science and determine that the modern IMC concept is moving toward holistic solutions, which include strategic planning in the organisation and modern marketing knowledge. Nowadays, the integration of marketing communications means the need to seek solutions at a strategic level and value creation based on long-term relationships with customers. The future of the IMC concept also means the need to conduct studies that will determine the possibility of its use in relation to different types of organisations (non-profit organisations or administrative units etc.), as well as various industries or business sectors

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/noz.2016.3.02 ; oai:dbc.wroc.pl:36434

Język:

eng

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 3 (28)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-07-23

Data dodania obiektu:

2017-02-17

Liczba wyświetleń treści obiektu:

2 244

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

2230

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/40032

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji