Struktura obiektu
Tytuł:

Metodyczne aspekty badań konsumentów seniorów

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Methodological aspects of research of consumer behavior of seniors

Autor:

Olejniczak, Tomasz

Temat i słowa kluczowe:

seniorzy ; ludzie starsi ; techniki badań marketingowych ; zastosowanie technik badań marketingowych ; seniors ; elderly ; marketing research techniques ; use of marketing research techniques

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 277-285

Abstrakt:

Dynamiczne zmiany demograficzne polegające na starzeniu się społeczeństw istotnie determinują zainteresowania ekonomistów. Znaczenie segmentu konsumentów seniorów w różnym wymiarze (ekonomicznym, społecznym) podkreśla się obecnie w wielu publikacjach zarówno naukowych, jak i tych o charakterze publicystycznym. Wiele dziedzin naukowych odkrywa seniorów jako interesujący obiekt badawczy. Również w marketingu coraz częściej senior zyskuje nie tylko jako element odwołań i wskazówka na ciekawe perspektywy biznesowe, ale również jako podmiot badawczy. Badania zachowań konsumentów seniorów opierają się na wykorzystaniu różnorodnych technik badawczych. Celem artykułu o charakterze poglądowym jest prezentacja zastosowania zróżnicowanych technik badań marketingowych w Polsce i na świecie, pozwalających określić zachowania gospodarstwa domowego seniorów

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.459.26

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: