Struktura obiektu
Tytuł:

Badania postaw nostalgicznych konsumentów wobec marek

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

The research on nostalgic attitudes of consumers towards brands

Autor:

Grębosz, Magdalena

Temat i słowa kluczowe:

nostalgia ; postawy konsumentów ; marka ; consumers attitudes ; brand

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 101-110

Abstrakt:

Nostalgia to pozytywne nastawienie lub korzystna postawa wobec ludzi, miejsc, produktów i marek, które były znane konsumentowi w czasach jego młodości. Wyniki badań prowadzonych w zagranicznych ośrodkach potwierdzają pozytywny wpływ nostalgii na postawy i zachowania konsumentów, zwłaszcza w obszarze komunikacji marketingowej. Celem artykułu jest próba przedstawienia koncepcji nostalgii w marketingu oraz ocena postaw nostalgicznych konsumentów wobec marek z wykorzystaniem istniejących technik pomiarowych. W artykule wykorzystano informacje pochodzące ze źródeł wtórnych i pierwotnych. Głównym celem studiów literaturowych było dokonanie krytycznej analizy koncepcji marki nostalgicznej. W artykule przedstawiono także wyniki własnych badań pilotażowych dotyczących postaw nostalgicznych młodych konsumentów z Francji i Polski. Analiza wyników badań potwierdza pozytywną ocenę marek nostalgicznych przez młodych konsumentów, zwłaszcza w przypadku marek pokoleniowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.460.10

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: