Struktura obiektu
Tytuł:

Reakcje na dynamicznie ustalane ceny – czy konsumenci mają podwójne standardy oceny uczciwości cen online?

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Reactions to dynamic pricing − do consumers have the double standards of assessment of online price fairness?

Autor:

Bondos, Ilona

Temat i słowa kluczowe:

dynamiczne ustalanie cen ; ocena uczciwości cen ; cena ; dynamic pricing ; price fairness assessment ; price

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 167-176

Abstrakt:

W artykule poruszono problematykę dynamicznego ustalania cen w kontekście oceny uczciwości. Pierwsza część stanowi teoretyczne tło wyników badań własnych. Celem artykułu jest odpowiedź na następujące pytanie badawcze: Czy postrzeganie przez konsumentów uczciwości dynamicznie zmieniających się cen online jest jednoznaczne? Badanie ilościowe zostało zrealizowane na jednorodnej grupie młodych konsumentów (n = 239); opracowując wyniki, wykorzystano analizę czynnikową oraz analizę różnic średnich ocen. Główny wniosek dotyczy względności postrzeganej przez nabywców uczciwości różnicowania cen online – praktyka jest postrzegana przez konsumenta jako sprawiedliwa, gdy to jego cena jest niższa od ceny odniesienia, natomiast niesprawiedliwa, gdy inni płacą mniej za taki sam produkt

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.460.15

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: