Struktura obiektu
Tytuł:

Aspekty lingwistyczne raportów analityków

Tytuł publikacji grupowej:

Financial Sciences. Nauki o Finansach

Tytuł odmienny:

Linguistic attributes of equity analysts’ reports

Autor:

Klimczak, Karol Marek ; Dynel, Marta

Temat i słowa kluczowe:

analiza finansowa ; rynek kapitałowy ; komunikacja ; financial analysis ; financial market ; communication

Opis:

Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2016, Nr 1 (26), s. 34-41

Abstrakt:

Celem artykułu jest opisanie, w jaki sposób analitycy rynku kapitałowego komunikują się z inwestorami w swoich raportach. Autorzy zastosowali metody analizy danych jakościowych w celu zidentyfikowania i skwantyfikowania metod komunikacji w próbie 80 raportów dotyczących spółek KGHM Polska Miedź SA, Orange Polska SA i Lubelski Węgiel Bogdanka SA w latach 2010-2015. Badanie pozwoliło na zweryfikowanie hipotez dotyczących zróżnicowania metod komunikacji stosowanych w raportach uzasadniających rekomendacje: „kupuj”, „trzymaj” i „sprzedaj”. Raporty typu „kupuj” są silnie pozytywne, podczas gdy raporty typu „sprzedaj” zawierają więcej wyjaśnień i korzystają z bardziej złożonego języka. Raporty typu „trzymaj” pozwalają analitykom prezentować osobiste opinie i komunikować niepewność

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/nof.2016.1.03

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2016, Nr 1 (26)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: