Struktura obiektu
Tytuł:

Prezentacja i modelowanie analityki marketingowej w aplikacji kokpitu menedżerskiego

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Presentation and modelling of marketing analysis in the application of managerial dashboards

Autor:

Golik-Górecka, Grażyna

Temat i słowa kluczowe:

interactive dashboard ; kokpit menedżerski ; SMART IMPACT ; treści marketingowego kokpitu ; analityka marketingowa ; Wysokie Obcasy ; managerial dashboard ; base elements of marketing dashboards ; marketing analysis

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 4 (29), s. 50-57

Abstrakt:

Celem artykułu jest przedstawienie roli i funkcjonalności kokpitów menedżerskich w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Dashboard w języku polskim określony jest terminem deska rozdzielcza czy kokpit menedżerski, a w literaturze angielskiej pojawia się m.in. BI dashboard czy interactiv dashboard. W artykule dalej scharakteryzowane zostały kokpity, wskazano ich klasyfikację w zależności od szczebla organizacji i cechy określone akronimem SMART IMPACT. Jeśli wziąć pod uwagę obszar marketingu, najczęściej wykorzystuje się kokpity do segmentacji, badania różnych rodzajów efektywności sprzedaży, lojalności, profilowania klienta, analizy wydajności biznesowej, marketing bezpośredni. W nowoczesnym przedsiębiorstwie proces podejmowania decyzji marketingowych jest wspierany właśnie przez narzędzia IT, jakimi są kokpity marketingowe. A z kolei stosowana w nich analityka marketingowa pozwala na szybsze osiąganie przewagi konkurencyjnej zarówno w dużych, jak i w małych przedsiębiorstwach

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/noz.2016.4.04

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 4 (29)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: