Object structure
Title:

Wizerunek Airbnb kreowany online

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

The image of Airbnb created online

Creator:

Jaremen, Daria Elżbieta ; Nawrocka, Elżbieta

Subject and Keywords:

wizerunek organizacji ; sharing economy ; ICT ; image of an organization

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 286-296

Abstrakt:

Celem artykułu jest próba identyfikacji działań zorientowanych na kształtowanie wizerunku online przez platformę pośredniczącą w wymianie usług noclegowych Airbnb. Do ich rozpoznania zastosowano metodę jakościowej analizy treści (z elementami analizy ilościowej), a techniką analizy był opis. Działania wizerunkowe Airbnb porównano z działaniami jej najważniejszego rywala, tj. platformy HomeAway. Wyniki badań wskazują, że Airbnb kreuje się na konkurenta największych grup hotelowych, lidera branży i podmiot social media, dbający o środowisko społeczne i przyrodnicze, rzetelnie wyceniający swoją ofertę w stosunku do jej jakości, przyjazny i funkcjonalny dla użytkowników. Pomimo że zastosowana metoda ma swoje ograniczenia, to jednak uzyskane wyniki charakteryzują się użytecznością i mogą zostać wykorzystane w procesie zarządzania wizerunkiem organizacji

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2017

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2017.473.25

Language:

pol

Relation:

Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 473

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: